2017. jún 15.

Edzés taxival :-)

írta: FixedXHungary
Edzés taxival :-)

Egy hét van hátra a német Challenge Heilbronn féltávos versenyig, ahol csak egysebességes üzemmódban mehetek, így átszereltem a szíjas rendszert láncos racsnisra, felkerült a 48-as lánctányér és a 16-os racsni. Azért ez egy picit más, mint a 60/21 szíjas áttétel, így mindenképp meg kell hajtanom a verseny előtt, nehogy úgy járjak, mint tavaly Regensburgban, ahol a szint egy kicsit idegen volt ettől a szettől :-) Ejj, a régi szép emlékek :D

Tavaly 45-15 áttétellel mentem Heilbronn-ban, akkor még másik bicóval, ahol szintén majdnem egy ezrest kell mászni 90km-en, szóval ha kemény is, legalább tudjam...

A héten náthával küszködtem, így kiesett 3 nap edzés, nehogy mélyebbre essek egy betegség bugyraiban, de vasárnap hajtottam egyet, hogy szokjam mi-merre. Azért érezhető a különbség, combosabb egy kicsit, de síkon haladósabb is..., nyilván. Budaörs-Budakeszi-Páty-Bia-Etyek-Etyekwood-HHalom volt az út és ahhoz képest, hogy beteg vagyok, vagy mi, egész jól ment.

Ebből kiindulva gondoltam hétfőn bicóval megyek dolgozni, úgyis lejárt a bérletem... Fel is keltem és el is indultam, notebook bevarázsolva a hátamra, benne utcai cucc, stb szokásos. Eleve nem akartam sietni a betegség miatt, de azért olyan félgőzzel terveztem. Bián ugyebár keresztül kell mászni és a Viaduktnál láttam, hogy hosszabb a sor, mint szokott. Később kiderült, hogy valami sávelzárás van az M1-en, ezért az 1-es is dugul, így a fenti körforgalom nyilván rosszabb, mint szokott.

Előzöm is szépen a sort, mert 48/16-ban nincs olyan, hogy csordogálsz a hegyre, ott ki kell állni és tépni a kormányt, különben Sanyika sem hajtja el a tányért, ha belassulsz :-) Na persze nem 40-nel húztam felfelé, csak szépen kiállva, nyugodtan, nem sietve. Középen előztem, majd a végén behúzódtam jobb szélre a kocsik mellé, gondoltam há' mégiscsak így a helyes... Aztán a körforgalomhoz érve, láttam, hogy az előző bejáraton épp csorog be egy kamion, így bőven van idő beindulni. Mellettem egy taxi volt, aki először szintén csorgott, majd megállt, aztán mégis elindult, nagy gázzal befelé...

bam.jpeg

Éreztem, hogy valami nagy és erős elkap, aztán sssssssssssrrrrrrrrrrrrzzzzzzzzzzzzpáff és már a földön is voltam. Persze egyből felpattantam, szedtem össze a bicót és fogtam fel, hogy a taxis elütött. Nézem, óóóóó a hátsó feli darabokban, lánctányér ráhajolva a vázra, kormány mittomén hogy, nekem meg folyik a vér az arcomból... Hinnye, életemben először elütöttek!

img_3871.JPG

Egyből beugrott, hogy ....zmeg hétvégén verseny, néztem nincs-e törve valamim, jó semmi, fájni sem fáj semmi, persze a vér valahonnan folyik, de mittomén honnan, látni látok, menni tudok, csontok épek, fasza! Közben odahúzódtam a taxi mellé az út szélére, utasa is volt, de a sofőr teljesen normális volt velem. Közben tisztult a fejem, néztem, hogy igazából a hátsó felni kuka, hajtókar kuka, de ha minden igaz más nem sérült nagyon.

Szóval az volt, hogy a taxis mégis bejött a körforgalomba, ami amúgy egy elég széles cucc, szóval nemhogy egy bicó, de akár 2 autó is elférne egymás mellett és mivel az 1-es főút kihajtóig van még egy kihajtó, így általában még csak kerülgetni sem kell, mivel mindig oda húzódva megyek itt..., pont ezért (milliószor korábban). Hát most a taxis szűkebben vette és jobbra nem nézett, csak balra, hogy beférjen a kamion előtt. Valahogy az első lökössel elkapta a hátsó kerekemet és bedarált. Utólag nézve, lehetett volna ebből nagyobb baj is..., szóval egész "olcsón" megúsztam.

A taxis minden előitéletet meghazudtolva végtelenül korrekt és normális volt, egy picit talán túl határozottan mondta, hogy nem érzi magát felelősnek a helyzetért, de ez is inkább egy félreérthető magabiztosság, mind rosszindulat lett volna. Mondjuk az utas szólt neki, hogy ez a csattanás az volt, hogy átment egy bringán, de persze mivelhogy nem látott, így nem tudhatta, minek ment neki.

Hívtunk rendőrt, hogy mondják meg ők, hogy mi történt. Mivel komoly személyi sérülés nem történt, így nyilván kicsit várattak magukra, de végül kiértek. Addigra már Niki is odaért, szegény biztosan megijedt...

És akkor azt mondja a rendőr úr, hogy "amennyiben az út nem alkalmas párhuzamos közlekedésre, úgy kerékpárral tilos jobbról előzni a sort, abban az esetben is, ha amúgy volna rá hely". Hogy parancsol?! Aztán elővett egy kézikönyvet, gondolom a Kresz gyűjteményt és abból felolvasta az idevágó passzust, kevésbé hatásvadász módon, mint Samuel L Jackson a Ponyvaregényben, de ott úgy lefőtt a kávé és köpni-nyelni nem tudtam. Egyből átfutott az agyamon, hogy ...zmeg még a végén az autó kárt is nekem kell fizetnem?! Szerencsére a taxis nem akarta ezt bevasalni rajtam, valami karc lett a sárga fólián ugyan, de tök jó fej volt és azt mondta, hogy ezt szarjuk le... Én meg ott nézegettem a bicómat, egy DuraAce hajtókar és egy 50mm-s karbon felni azért nem egy olcsó kör, pár sör kijönne belőle..., plusz hogyan megyek akkor hétvégén versenyre?!

Gyorsan haza, lefürödtem és indultam a balesetibe, mert az arcomon lévő vágás elég mélynek tűnt és a jobb tenyerem is kezdett bitangul fájni. Később kiderült, hogy nem tört semmi, csak zúzódás és azt fogom még érezni egy darabig. A sebet össze akarták varrni, de végül sikerült egy kapcsos ragasztóval megoldani. Az orvos viszont nem nagyon örült, hogy én ezzel úszni akarok hétvégén, ráadásul folyó vízben... Kezelés közben kérdezi: "most tanul kerékpározni?" :D

Mivel a tenyerem annyira fájt, hogy az autóban váltani alig tudtam, így kezdett összeállni a fejemben, hogy el kell engedjem a hétvégi versenyt. Az a vágás is elég közel van a szememhez, az se hiányzik, hogy a nyílt víz miatt valami utólagos sz@r legyen vele..., persze itt még nagyon akartam menni a versenyre... Ma be kell látnom, hogy jól döntöttem, hogy lemondtam. A bal térdemen van egy elég klassz horzsolás, ami első nap nem tűnt gáznak. Na estére már az volt és másnap még rosszabb, tegnap meg egyenesen menni nem tudtam vele, szóval ha erre nekem neoprémet kellene húznom és abban úsznom 2km-t, biztosan sokáig áldanám magam :D

Mindezt leszámítva minden fasza. Ma reggel már enyhébben húzódott a sebem, így ma már vonattal ugyan, de bicóval jöttem. Mondjuk nem mondom, hogy jól esett :-) Egy cserekerékkel hátul, illetve lőttem egy balos hajtókart a Maxi Bike-ban Érden, úgy néz ki a jobb oldal megúszta. Rohadtul nem tetszik, hogy az nem Dura Ace, bár messziről nem feltűnő és egy darabig most jó lesz így... Elég húzós az új feli ára, így azt egy picit halasztom, majd kitalálom még hogyan legyen, addig legalább van ok, hogy miért fűzzem be a régóta halogatott edzőkereket...

Tanulság(ok)...

Szerintem nagyon sokan nem tudtuk, hogy bringával álló autó sort tilos előzni, még jobbról sem, csorogva mellettük. Nyilván nem életszerű ez és el nem tudom képzelni, hogy valaki beálljon a sor végére, az autók mögé, ha amúgy meg simán elfér mellettük és haladhat... Motorral miért lehet? Bicóval miért nem?!

Én nehezen tudom elengedni a kudarcot sajnos, így ezt a versenyt is nehezen engedtem el. Sokan írták, hogy semmi nem véletlen és ezzel biztosan megelőztünk egy nagyobb gebaszt, de ez valahogy most nem jön át..., persze a józan ész amellett van, hogy lemondjam..., így le is mondtam. Közben látom a posztokat, hogyan épül már a versenyközpont és a szívem szakad meg..., holnap indultunk volna... Persze tudom, hogy nincs értelme keresni a bajt. Azért a szememnél lévő seb tényleg nem szép és a horzsolásokkal is necces volna az úszás neoprémben, még ha tekerni és futni tudnék is. Szenvedés lenne és nagy eséllyel nagyobb kárt tennék magamban, mint ha kihagynám... Qrva Murphy...

 

Azért van jó is :)

Nézegettem, hogyan is pótolhatnám a törött felnit, tudom, hogy a Dt Swiss-nek van pálya szettje, gondoltam megkérdezem a hazai forgalmazót mennyi lenne. Nos hát...1600-1800 euró..., khm...zmeg..., jó mondjuk a Dt Swiss az Dt Swiss na! :-) És akkor felhívott Pataki Viktor a Boneshaker-től, hogy szívesen adnak egy ilyen kerékszettet a Nagyatádi versenyre, ha ezzel segíthetnek! Ilyenkor megszépül az a sok sz@r és valami földöntúli élmény ennek a gesztusnak a középpontjában lenni. Ezúton is nagyon köszönöm srácok a lehetőséget, nagyon sokat jelent ez nekem!

0000_1.jpg

Végszó...

Mindig mondom, hogy az autósok helyett is figyelek, mert bár nem tolom kamikaze-ban, így is sok a türelmetlen és figyelmetlen vezető, amit persze még jobban fokoz az amúgy is borzasztó forgalom. Ma reggel olyan óvatosan tekertem a városban, mintha először járnék Budapesten..., persze fog ez kopni, de az tuti, hogy körforgalomba ezentúl másképp megyek majd be.

Vigyázzatok magatokra gyerekek! Mindenkit hazavárnak!

 

 

Szólj hozzá