2018. júl 19.

A hazai helyzet

írta: FixedXHungary
A hazai helyzet

Jó! Jó dolog ma Budapesten bicó boltba járni! Nem csak azért, mert a saját nyáladon csúszol el, amikor kézzel tapintható közelségbe kerülsz egy csodacuccal, hanem mert emberileg is helyén van a dolog. Tudod például szívesen megyek a Mester utcába, ahol eleve a kávéillattól jólesően arconvágva mindig mosolyog az ember. Nem beszélve a humán faktorról, ami egy gyöngyszemként tépi ki ezt boltot a sablonosságból és képmutatásból. Jó ide bejönni, jó itt vásárlónak lenni, jó itt bringásnak lenni. És persze itt van Géza is :-)

mesterbike08.jpg

A Városmajor utcába is szívesen megyek, ahol pl. szintén olyan kávéval köszöntenek, hogy a magukat kávézónak felülminősítő üzletek megirigyelhetnék azt. Ez az a hely, ahonnan úgy jössz ki, hogy "rohadtélet egyszer lesz egy Rollhof-os, szíjas montim"! Nem vagyok egy sablonos srác, nem szeretem a futószalag dolgokat, a gyári szetteket, így pontosan tudom, mi van itt a srácok fejében..., nekem is pont ugyanaz :-)

Fontos, hogy legyen lelke a boltnak, legyen valami egyedisége, valami, ami nem hétköznapi. Van egy ilyen zarándok hely a Bartókon, ahol megvan az a speckó hangulat, az a típusú bolt, ahol nincs túltolt polír és mégis működik a kémia. Kicsit belecsöppensz a futár életbe, ha belépsz és lehet, hogy talán pont ezért tetszik (mert mindig is vágytam rá, de sosem úgy alakult). Itt nem megy a felesleges marketing, csak, amire szükség van. Egy őszinte hely ez és még delfint is lehet mosni..., ha úgy van :-)

Amikor tavaly összecimbiztem egy taxival és nem én jöttem ki győztesen..., na akkor pl. kaptam egy elég pimp Dt Swiss kerékszettet a forgalmazótól Nagyatádra, kvázi jófejségből, gyakorlatilag semmi elvárással cserébe! Oda is, ha bemész..., nem tudsz kijönni. Tapogatod a svájci minőséget és az 5. percben már számolgatsz és rendezed át a családi kasszát fejben, nagyjából úgy, mint a szíjas srácoknál, egyszer lesz egy ilyened is..., meg egy olyanod is :-) Arról nem beszélve, hogy itt is olyan humán faktor csap arcba, amihez tényleg nincs hozzászokva a mai ember fia!

A mainstream zónából kicsit kilépve, fixi körökben is zajlik a nagybetűs pozitív csalódás. Szándékosan használom a csalódás kifejezést, mert annak idején volt hogy nem szívesen mentem be egy, vagy akár több bizonyos boltba, szarul éreztem magam, kitaszítva, kinézve..., és a mai napig nem megyek oda vissza. Ezzel szemben ma a Móricz közelében szembesülök az egyik legnagyobb jófejséggel és fixi(s) szakmai háttérrel. És az sem érdekel, hogy időpontra jövök és nem lehet csak úgy beesni. Sőt..., nekem ez kicsit tetszik is, sokkal személyesebb egy ilyen tali, olyan büszkén mész be, pláne úgy jössz ki. Őszinte érdeklődés van ott, nem a tupír hellohowareyou. 

Aztán meg a fatbike-os csávó, aki egyenesen farkasszemet néz egy bálnával, ott meg mindig szól a metál és a hardcore monténbájk. Ezek után szerinted kérdés, hogy szeretek oda járni? Öcsém..., az is olyan program féle, hogy nyilván nem csak azért mész be, mert valamit venned kell, hanem mert jól érzed ott magad. 

Szóval..., hogy is mondjam, van jó hely Budapesten, ahova a magamfajta bringabuzi szívesen megy és ahonnan nehezen jön el. A szakmai háttér egy dolog, mert hát az is fontos természetesen, hiszen még én sem értek mindenhez :-) de hogy mellé emberséget és vevőközpontúságot kapsz, arról azt gondoltam, hogy kevés helyen van..., pedig látod van.

massive.jpg

Azért sem használtam konkrét neveket, mert egyik bolt sem kért meg rá, hogy hintsem az igét és egyik bolt sem vár el cserébe semmit! Ahogy természetesen én sem. Van köztük olyan, akitől persze kaptam már bőven támogatást és szerintem van olyan is, akinek fingja nincs rólam :-) Annyi van, hogy kikívánkozik ez, mert baszki kurvajó az, amikor egymásra találtok egy-egy ilyen csapattal és így a legkevesebb, hogy megosztom ezt.

Persze az én kedvenc helyeimen kívül is van még sok ilyen. Van, mert hallom a srácoktól és látom rajtuk, hogy szívesen beszélnek róla, pedig nem kapnak cserébe repikockacukrot, mint ahogyan ez a mai onlájn elcseszett világban megszokott...

Szóval nagy az öröm! Nagyon köszönöm és ezer éves, őszinte sikert kívánok nektek srácok, mégha néhány olvasónak fingja sincs róla, hogy kik vagytok! Pedig amúgy szerintem sokan tudjuk... ;-)

Szóval továbbra is szóljon a metál! Légyszi! Köszi!

 

 

Szólj hozzá

budapest kerékpárbolt ibikebp bikeshop birngabolt kerékpárbolt körkép budapest bike