2017. ápr 28.

Megint a kajálásról

írta: FixedXHungary
Megint a kajálásról

Amatőr szinten is állandó téma a kajálás, főleg a mit eszel edzés előtt, alatt és után, de tavaly óta tudom, hogy nem csak az edzéssel (időben) szorosan összekapcsolódó kajálás a meghatározó, hanem úgy általánosan az életmód, vagyis az egész napi/heti étkezés.

Na nem csaptam fel dietetikusnak és sajnos nagyon érteni sem értek hozzá, de immáron 2. éve dolgozom együtt szakemberrel, aki heti szinten az edzéstervhez igazítja az étkezést, azaz megmondja, mikor, mit és milyen mennyiségben kéne bevinnem, hogy tartani tudjam a tempót. Nem vagyok táplálékkiegészítő fan, így mindent az étkezések folyamán kell bevinnem. Idén Frányó Eszterrel dolgozom együtt, aki továbbra is Ensport színekben írja meg az étkezési tervet.

Na de amiért ez a poszt született, az egy kifejezetten érdekes cucc, ugyanis az év elején még fogalmam sem volt arról, hogy mi az a zabszelet, aminek azóta lelkes rajongója lettem :-)

img_3564.JPG

Történt ugyanis, hogy egyszercsak helyet kapott a tervben a zabszelet. Persze korábban ismertem a műzli szeletet és az ehhez hasonló cuccokat, meg a konditermekben előforduló fehérje szelet és társait, de a boltban kapható zabszelet még nem volt meg nagyon. Persze boltba is általában tudom, miért megyek, így ritkán nézelődök... Aztán vettem és kipróbáltam és perszehogy bejött. Egyrészt ízre, állagra is megtalált, másrészt edzéshez is kifejezetten hasznosnak bizonyult. Mivel nem vagyok dietetikus, ezért most nyilván nem fogom (mert nem tudom) leírni, hogy a benne rejlő anyagok miatt és miért megyek át vele a falon, csak azt tudom leírni, hogy milyen faszán éreztem magam tőle edzés közben.

Általában hétvégén vannak a hosszabb edzések és főleg a bicó szakaszra mindig kérdés, hogy mit vigyek, mert hát (most) 3-4 óra alatt mégiscsak kellene tolni valamit, hogy ne éhezzek el. Vittem a Cerbona-s zabszeletből egyszer és másfél-2 óra után betoltam egyet. Tök jól elfér a hátsó zsebben és méretben is könnyen megehető cucc, meg ízben is több van belőle. Lényeg a lényeg, hogy nagyon szépen szinten tartott tekerés közben, akár egyenletes, hosszú távról, akár változó intenzitású tekerésről volt szó.

Aztán egy szép napon a G-Roby megdobott pár különleges zabszelettel, amelyek már első blikkre is más ligát képviseltek a Cerbona-s cucchoz képest, már csak azért is, mert kábé mint egy fél tégla, ahogy kinéznek és a súlyuk is ennek megfelelő. Ezek kézműves motyók, szintén több ízben és valami brutál energiával, szóval érdemes mértékkel rágcsálni este a TV előtt, nehogy beszoruljunk a fotelbe :-)

img_3560.JPG

Van egy kávés szelet közöttük, abból vittem először edzésre, mert én a zabkását is tejeskávéval öntöm fel (se nem röhög, se nem fikáz!), szóval gondoltam ez ízben közel lesz hozzám. Így is volt, plusz egészen edzés végéig kitartott a szusz, mondjuk nem csoda, hiszen ez a tégla kábé egy komplett étkezésnek felel meg. Apropó, Eszter is csak úgy tudta beépíteni a napi rutinba, hogy el kell feleznem és tízórai-uzsonna bontásban tolok be egy téglát egy nap, ezt is főleg edzés napokon. Hogy ezt hogyan tudom megállni? Nos hát figyelj, ha egyszer kipróbálod, akkor rá fogsz jönni, hogy elég masszív cucc, azaz egyszerre nem is nagyon tudod betolni. Mondjuk én igen, de ez most mindegy :-) Így viszont edzésre is könnyebb vinni, mert egy szeletet 2 körben kell úgyis csak megenni, szóval nem kell 4-5 csokival teletömni a zsebet.

Edzésre mostanában ilyeneket viszek és hosszabb távokra is. Pl legutóbb a Vérkörön futottam - azért írom, hogy futottam, mert egyrészt így van, hiszen idén a nagy részét futva nyomtam, másrészt meg a futó szintidőn belül értem be, azaz hivatalosan is futós teljesítő vagyok, szóval csitt - és a közel 12 órás menet alatt erős arányban fogyasztottam ezeket a szeleteket. Nem volt eléhezős fázis és mivel nem is egyben ettem őket, így a túltolt érzés is elkerült, ami azért futás közben nem hátrány.

Megosztottam már egyszer erről a szeletről egy képet és ott is többen írtátok, hogy másnak is bevált. Most, hogy kaptam különböző ízeket, sokszor nagy dilemma, hogy melyiket vigyem, mert eddig az összes nagyon bejött. A narancsos-csokis az kifejezetten top listás cucc! Most, hogy jön a meleg (bár múlt héten még havazott :D ) így az lesz majd csak kérdés, hogy a hátzsebben, végig napon vajon milyen formátumú lesz a szelet egy órával később, de még így is eddig ez a legjobb alternatíva, amit próbáltam edzés alatt.

Szóval, nyomjátok a zabszeletet! ;-)

És, hogy a G-Roby mennyire jó fej?! Hát ennyire:

img_3529.JPG

Azért ez komoly kis csomag! Ezúton is óriás köszönet érte!

Szólj hozzá

személyi edzés futás rekord ironman étkezés dietetika felkészülés labor futó edzes futóedzés tudatos étkezés edzesterv tiratlon mutimiteszel teljesítmény diagnosztika edzővel edzeni sportos étkezés sportkaja