2017. júl 25.

Edzés + kaja

írta: FixedXHungary
Edzés + kaja

ExtremeMan előtti utolsó 2 heti okosságok

Ez a második évem, amikor nemcsak tudatosan edzem, hanem tudatosan is kajálok, ráadásul úgy, hogy mind az edzés, mind a kaja és így a bevitt tápérték egyensúlyban legyen. Nos, ha olyan hülye vagy, hogy fixivel menj neki egy ironman-nek, akkor például kishazánk egyik, ha nem A legjobb edző gárdája, azaz az Ensport stábja a hónod alá nyúl és segít a lehető legokosabban felkészülni a nagy napra.

Mindezek mellett - részben azért, mert tényleg olyan hülye vagyok, hogy fixivel menjek neki egy ironman-nek - a G-Roby is a hónom alá nyúlt és olyan minőségi összetevőkkel támogat hónapról hónapra, amellyek az Ensport dieteikusa alapvetően dolgozik.

17426186_2042778605949212_7782026336275725155_n.jpg

Ahogy azt láthatod, semmi olyan nincs a csomagban, amit ne tudnál megvenni a boltban, azt viszont le kell szögezni, hogy nem mindegy, hogy mit, mennyit és mikor eszed. Na, nem megyek bele abba, hogy mikor, mit és mennyit kell enned, mert ehhez én nem értek, ez egy szakma, sőt mi több, hivatás, ami komoly képzettséget igényel, szóval szemben az önjelölt "szakértőkkel" én inkább egy komoly szakemberre bíztam magam, azaz egy dietetikusra. Bevallom, régebben ezt a szót még csak nem is írtam jól, de azóta átértékelődött bennem minden, ami a tudatos étkezéssel ismert volt számomra. Bizonyára összeraktad már magadban, hogy ez nem ott kezdődik, hogy a médiából jól ismert fitnesz császár, szerényen csak saját keresztnevével fémjelzett "élelmiszer" ellátójába egy zsák pénzzel bemész, hogy minden...khm...cuccot összevásárolj abban a reményben, hogy te akkor most tudatosan fogsz enni. Mivel fent már kifejtettem, hogy én nem értek ehhez a szakmához, így most ezt a posztot megkímélem a véleményemtől, írtak erről már úgyis azok, akik hitelesek ezen a téren... :-)

Kanyarodjunk csak vissza a témához, azaz a tudatos étkezéshez. Mikor az Ensport-tal belekezdtünk ebbe, akkor alapvetően az volt a mondás (és még az is a mai napig), hogy a heti edzéstervhez kell igazítani a kaját is, úgy kell összerakni, hogy a különböző intenzitású és hosszúságú edzéseket jól bírjam és persze a megfelelő összetevőt a megfelelő időben és mennyiségben vigyem be. Bevallom nem hittem abban, hogy én képes leszek napi 5x enni, na nem arról van szó, hogy nem tudnék, de a "kevesebbet, de többször" elv nekem korábban nagyon kiesett. Megjegyzem anno alig reggeliztem..., ma meg jesszusom már hol lennék nélküle...

Szóval most nem kisebb szakember, mint Frányó Eszter segít nekem abban, hogy minden a helyén legyen és akkor forduljunk is rá a lényegre. Nem fogom leírni, hogy miért 120g kell valamiből, de kisebb betekintést engedek abba az étrendbe és edzéstervbe, ami az Ensport és a G-Roby segítségével a rendelkezésemre áll.

Tehát Nagyatád előtt 2 héttel

Egyrészt jó, hogy az utolsó 2 hétről írok, mert sokan szokták kérdezni, hogyan telik az utolsó pár nap, mit edzel, mit eszel, stb..., másrészt picit sajátos ez a 2 hét, mert pl a hosszú edzések már lecsengtek, így most arról nem fogsz olvasni, hogy egy 7 órás bicó + 90 perc futás kombi edzéshez mit kell tolni, hogy ne essek össze... Az utolsó előtti hét leghosszabb edzése egy 3 és fél órás bicó edzés volt és a leggyakorib a 40-50 perces intervall futás, 1 órás úszás és 60-90 perc bicó edzések és ezek kombija.

Az utolsó előtti hét így nézett ki:

  • Hétfő: pihi nap
  • Kedd: 50 perc intervall futás
  • Szerda: 1 óra úszás + 75 perc állókép. futás
  • Csütörtök: 3 és fél óra állókép. bicó
  • Péntek: pihi nap
  • Szombat: 1 óra nyílt vizi úszás + 90 perc intervall bicó
  • Vasárnap: 90 perc állókép. bicó + 30 perc laza futás

Mindehhez pedig íme egy kaja példa a pihi napra:

  • Reggeli: zabkása 80g finomszemű zabpehellyel, 2dl 1,5%-os tejjel, mézzel
  • Tízórai: 120g kapros, sós túrókrém + 1db korpás zsemle + 1db paradicsom
  • Ebéd: Kakukkfüves sertésszelet (100g) + rizibizi (120g) + csemege uborka (100g)
  • Uzsonna: 40g edámi sajt + 40g korpás keksz
  • Vacsora: Gyümölcsös tejberizs cukor nélkül (120g rizs)

Tehát ez volt a menü egy pihenő napra, Nagyatád előtt egy bő héttel. Azért valld be őszintén, valami olyat hittél, hogy éhezem, mint a kóbor kutya, pedig ez a menü azért ott van rendesen!

Zabkása ügyben nagyon nagy fan vagyok és a G-Roby összehozott a legújabb kedvencemmel, amit extra magvakkal szoktam turbózni és amivel a falon átmegyek! Szintén tőlük jött a szintén legújabb kedvenc, amit edzésekre szoktam magammal vinni, a kávés zabszelet. Mondjuk egy fél tégla, így ha megtámadnak, meg is dobhatod vele a kötekedőt, garantáltan összeesik, de edzés közben is qrvajó szénhidrát forrás. 90 percenként szoktam egy felet bedörgölni..., többet ugyanis kifejezetten kihívás egyszerre :-)

Mindezek mellett pedig nézzünk egy olyan napot, amikor volt edzés, azaz ha nem is a korábbi időszak hosszú edzései, de mindenképp fontos mozgás:

  • Reggeli: 4 szelet rozskenyér + 8 szelet sonka + 1 paradicsom
  • Tízórai: 150g cottage cheese + 1 korpás zsemle + snidling
  • Ebéd: csirkés bulgursaláta (120g csirkemell + 180g bulgur + 20g petrezselyem + 1 paradicsom) ez amúgy óriás kedvenc
  • Uzsonna: 15g diákcsemege + 1 alma
  • Vacsora: kaliforniai rizssaláta (200g paprika + 200g rizs + 75g csirkemell)

Szóval azért ezzel ki lehet húzni egy melósabb napot és az a csirkés bulgur cucc, az valami nagyon állat! Felkészülési időszakban, amikor hétvégén elő-elő fordult egy 7-8 órás menet, még volt, hogy palacsinta, rizsfelfújt, meg ilyen finomságok is előfordultak, csak, hogy eloszlassam az a ködöt, hogy minden finomat meg kell vonj magadtól a sikerért.

Eszter ráadásul nem csak úgy oda...ja a menüt (mint Vincent Vega szerint egyesek a sört papírpohárban), hanem szépen le is írja a receptet, hogy magad el tudd otthon készíteni a komplett menüsort. Meg kell jegyeznem, hogy én nem tudok főzni, vagyis a legjobb szó rá az, hogy tökéletesen hidegen hagy és minimális motivációt sem érzek rá, hogy belevessem magam, így óriási szerencsém van, hogy az én drága feleségem támogat ezen az ösvényen és elkészíti nekem, amit Eszter összeállít. Minden túlzás nélkül mondhatom, hogy le a kalappal előtte és ezúton is nagyon köszönöm, hogy képes grammozni nekem az összetevőket, hogy én a megfelelő erőnlétben állhassak az önszopatás rajtvonalához.

03.jpg

Csak, hogy ne zárjam soraimat úgy, hogy félig üres kézzel engedlek el, megosztok pár konkrét receptet, amit Eszter varázsolt össze. Minden átlátszó szándék nélkül, teljesen őszintén ajánlom mindenki figyelmébe:

  1. Avokádós brokkolikrémleves
  2. Quinoás egytál pikáns csirkemellel
  3. Sült vadlazac édesburgonyával

Nem kell megijedni ám a fenszi címektől, nem kell hozzá Gordon Remzi, hogy ne csak finom legyen, de jól is nézzen ki. Megjegyzem Gordon is nyomja az ironman-t, szóval micsoda frappáns celebkapocs jött össze így a végére :-)

Szóval akár hasonszőrű hobbi atléta vagy, akár csak tudatosan akarsz étkezni, én vagyok az élő példa arra, hogy milyen eredménye lehet az edzés és kajálás optimális összhangjának, így bízom benne, hogy ez a kis poszt megerősít abban, hogy belecsapj a lecsóba! Ejj, hogy kiadta ez is most :D

Jah..., arról is írok majd, hogyan kezeld a verseny előtti óriás izgalmakat..., vagyis dehogy ...zmeg! Erről nem írok, mert izgulok én is, mintha minimum a holdra lőnének fel! 3 nap van Nagyatádig!!!! Attttyyyyaúúúúúristen!

Thunder! Na na na na naaaa na na na naaaaaaaaa!

 

Szólj hozzá